このサイトはオススメのYOUTUBE動画を紹介するのみのサイトです。共有可能な動画のみ掲載しており、公序良俗に反しない動画を掲載する様に心掛けておりますが、もし一般通念上不適合と思われる動画がございましたら、下記お問合せよりご連絡ください。即刻対処させて頂きます。なお、同サイトはGoogleアドセンスによる広告を掲載しております。

【自動運転一般道テスト】”国道”でクラウンスポーツの自動運転を徹底検証 - Automatic Driving Public Road Test –

【自動運転一般道テスト】”国道”でクラウンスポーツの自動運転を徹底検証 - Automatic Driving Public Road Test –

今回のモデルチェンジで驚くほどの変化を遂げたクラウンの運転支援の動画です。

クラウンスポーツで採用された、第三世代トヨタセーフティセンスについて解説しています。
こちらはトヨタの運転支援系の最新モデルになっており、性能もすごいことになっていました。
オートクルーズコントロールと言われるレーンキープ(LTA)と全車速追従機能の重点的に説明しました。
高速道路での使用を前提としていますが、市街地でもなかなかいい感じなので、ぜひ挙動を確かめて見てください。
動画の視聴は再生速度を1.5倍にして見ていただくと、ストレスフリーかと思います。

コメント、いいね、チャンネル登録よろしくお願いします!

【トヨタセーフティセンスの再生リスト】

【自動運転テスト】トヨタセーフティセンス

【運転支援設定】
速度 法定速度
車間  最大(1から4で4を設定)
加速度 最弱
カーブ速度抑制 なし

【評価のレギュレーション】
運転操作とは何か
– ステアリングに力を加える
– ブレーキ操作を行う

加点対象としない操作
– 運転支援の速度コントロール
– リスタート
– ワイパー、ライトなど

基本的にハンドルは触っているだけです。運転支援機能に任せて運転を行なっています。

【チャンネルについて】
このチャンネルでは、運転支援や自動運転と呼ばれる技術の現状を細かく分析、紹介していきます。
是非ともよろしくお願いします。

【セクション】
未設定(設定内容募集)

#自動運転 #運転支援 #クラウン #クラウンスポーツ

This video showcases the remarkable changes in driving assistance features that came with the latest model update of the Crown.

We explain the third-generation Toyota Safety Sense, which was introduced with the Crown Sport. This is Toyota’s latest model of driving assistance systems, and its performance has reached impressive levels. We particularly focus on lane-keeping (LTA) and full-speed range adaptive cruise control, commonly referred to as auto cruise control.

While these features are primarily intended for highway use, they also perform quite well in urban environments, so be sure to check out their behavior. To enjoy a stress-free viewing experience, we recommend watching the video at 1.5x playback speed.

Please leave a comment, like the video, and don’t forget to subscribe to the channel!

【Toyota Safety Sense Playlist】

【Autonomous Driving Test】Toyota Safety Sense

【Driving Assistance Settings】
Speed: Legal speed limit
Following distance: Maximum (set to 4 out of 1-4)
Acceleration: Weakest
Curve speed reduction: None

【Evaluation Criteria】

What counts as driving operation:
– Applying force to the steering wheel
– Performing braking operations

Operations not considered for scoring:
– Speed control of the driving assistance system
– Restarting
– Wipers, lights, etc.

In principle, I’m just keeping my hands on the wheel, while relying on the driving assistance functions to handle the driving.

【About This Channel】
On this channel, we provide detailed analysis and insights into the current state of driving assistance and autonomous driving technologies. We appreciate your support!

【Sections】
Not set (open to suggestions for content)

フェラーリカテゴリの最新記事