このサイトはオススメのYOUTUBE動画を紹介するのみのサイトです。共有可能な動画のみ掲載しており、公序良俗に反しない動画を掲載する様に心掛けておりますが、もし一般通念上不適合と思われる動画がございましたら、下記お問合せよりご連絡ください。即刻対処させて頂きます。なお、同サイトはGoogleアドセンスによる広告を掲載しております。

【Honda|TVCM】s660「危険ですので、絶対にマネしないでください。」|ノリセツ NORI-SETSU(乗り方説明書)」#ホンダ Ad #HONDA #s660

【Honda|TVCM】s660「危険ですので、絶対にマネしないでください。」|ノリセツ NORI-SETSU(乗り方説明書)」#ホンダ Ad #HONDA #s660

s660 ノリセツ NORI-SETSU(乗り方説明書)| https://youtu.be/UFt9GY99E0U

The Honda S660 is a two-seat sports car which fits in the very small Kei car category. It is manufactured by the Japanese manufacturer Honda. The car weighs approx 830kg with manual transmission and 850kg with CVT auto. A prototype was shown at the November 2013 Tokyo Motor Show, the major Japanese auto show event. It is the successor to the Honda Beat. The naming convention of using the letter “S” followed by the engine displacement is a long held Honda tradition going back to Honda’s first production car, the Honda S500.

Honda S660

Overview
Manufacturer Honda
Production 2015-present
Assembly Yachiyo Plant, Yokkaichi, Mie, Japan

Body and chassis
Class Kei car

Body style 2-door roadster
Layout Transverse mid-engine, rear-wheel drive

Related Honda N-One
Honda N-Box
Powertrain
Engine 660 cc (40 cu in) S07A I3
Transmission 6-speed manual CVT

Dimensions
Wheelbase 2,285 mm (90.0 in)
Length 3,395 mm (133.7 in)
Width 1,475 mm (58.1 in)
Height 1,180 mm (46 in)
Curb weight 830–850 kg (1,830–1,870 lb)
Chronology
Predecessor Honda Beat

The S660 is a very lightweight, mid-engined, roadster sports car. It shares a platform with the Honda N-One. Its dimensions, because of kei car Japanese legislation, is almost identical to the 1990s Honda Beat, and uses the same three cylinder engine with mechanical improvements.
The Japanese Kei car model is powered by a 660 cc motor with approximately 47 kW (63 hp) and 104 N·m (77 lb·ft) torque to meet Kei regulations. Its introduction signals a return to two-door sports coupes from Honda, taking the smallest position below the larger Honda CR-Z and the top level luxury Honda NSX. It is a modern version of Honda’s first mass-produced car, the Honda S500 introduced in 1963.
The mid-engine design balances weight on the front and rear of the car to provide good handling qualities. The design is claimed to have 45/55 front/rear weight balance (exactly even between the axles).[2]
Cars in this size range are not currently regularly sold in the United States. The S660 would be smaller and less powerful than the Mazda Miata, currently one of the lightest production sports cars available in the US.
The development team of the S660 was led by Ryo Mukumoto who beat out 400 other participants in Honda’s in-house competition. Honda made him the youngest lead engineer in the company’s history even though he had no engineering experience. He was 22 when he was chosen and was given 5 years to develop the sports car.

ホンダ・S660
JW5型
α フロント
HONDA S660 JW5 01.jpg
α リヤ
HONDA S660 JW5 02.jpg
α コクピット
HONDA S660 JW5 03.jpg
販売期間 2015年 –
乗車定員 2人
ボディタイプ 2ドア オープン
エンジン S07A型 660cc 直3 DOHC
駆動方式 MR
最高出力 47kW(64PS)/6,000rpm
最大トルク 104N・m(10.6kg・m)/2,600rpm
変速機 6速MT / CVT
サスペンション マクファーソン式(前・後共)
全長 3,395mm
全幅 1,475mm
全高 1,180mm
ホイールベース 2,285mm
車両重量 830-850kg
先代 ビート

2013年10月23日 – 東京モーターショー2013に次世代軽オープンスポーツモデルとして、「Honda S660 CONCEPT」を出展することを発表。
2015年3月30日 – 公式発表し、同時に特別仕様車「CONCEPT EDITION」も発表した(同年4月2日販売開始、即日完売)。

グレード体系は標準仕様の「β」と上級仕様の「α」の2タイプを設定する。「α」は専用装備として、クルーズコントロール、ステンレス製スポーツペダル、本革巻ステアリングホイール、スポーツレザーシート(本革×ラックススエード)を装備するほか、インテリアパーツにクロームメッキを採用した。

特別仕様車「CONCEPT EDITION」は前述の「Honda S660 CONCEPT」をモチーフとしたモデルで、外観はロールトップをボルドーレッドに、サイドミラーを2トーンカラーにそれぞれ変更し、エキパイフィニッシャーに内部ブラック塗装を、ボディ全体とドアガラスに撥水コート(ボディは「ウルトラグラスコーティングNEO」)が施された。内装は運転席アシンメトリーカラースポーツレザーシート、本革巻ステアリングホイール、シフトブーツ及び6MT車専用装備の本革巻MTシフトノブにレッドステッチを施し、シリアルナンバー付アルミプレートとセンターディスプレイ(internavi POCKET連携対応)を装備。さらに、カタロググレードではメーカーオプション設定となっているシティブレーキアクティブシステムを標準装備した。

なお、公式発表当日に多くのユーザーからの注文が入った関係で、納期までに3か月以上、最長1年待ち(同年7月以降の工場出荷予定)を要する見込みであることを発表した。

やっぱ、ホンダは、スゴイ。

Hondaの音がする
全編 3′:06″

90秒


ASIMO – DINER

Cable Car篇

S2000

CR-Z

新聞配達篇

「スポーツが好きだ。」篇

Choir(聖歌隊)

s660

The Cog

test Drive s660

Acura NSX

https://youtu.be/rKdrdfN5DmE

ジョル♡キュン

自由の翼

هوندا,হোন্ডা,Хонда,هوندا,혼다,Հոնդա,होंडा,הונדה,Хонда,हॉन्डा,Хонда,ہنڈا,ھۆندا,ஹோ,హోండా,ฮอนด้า,ہنڈا,本田汽車,本田技研工业

HONDAカテゴリの最新記事