『Mモデルでなくとも力強く爽快な走り‼︎』
まず、僕は発達障害があって、正直に言うと頭の中で上手い具合にイメージしてそれから上手く言葉に置き換えてそれを口にするという事が非常に苦手であるが、何とか思った事を口しようと努めている。
BMW Group Tokyo Bayさんにて、この320i(マニュアル車)をテストドライブしてみた。
エンジンは……、直列4気筒DOHC、ツインパワーターボ付き、排気量は1,998cc、馬力は184馬力だ。
で、この320iのマニュアルは、アイドリングストップ機能が付いている(ドライブセレクトモードはエコまたはコンフォートで発動される)。
それから、減速する際にヒール&トーをする必要がない。自動的にエンジンの回転数を調整してくれる機能が搭載されているので、シフトダウンショックが殆どない。かなり快適なマニュアル車になったと思える。
ドライブセレクトをスポーツプラスにすれば、当然エンジン音は野太く響き、力強い加速とスピードの伸びとトルクを発揮する。
“Powerful exhilarating running, not M model! ︎ ”
First of all, I have a developmental disorder, to be honest it is impossible to imagine in the head good and then replace it with words and say that it is very difficult for me to say that, something I thought I am trying to speak.
I tested this 320i (manual car) at BMW Group Tokyo Bay.
The engine ……, in-line 4 cylinder DOHC, with twin power turbo, displacement is 1,998 cc, horsepower is 184 hp.
With this 320i manual, the idling stop function is attached (Drive select mode is activated in eco or comfort).
Then you do not need to heal & to to decelerate. Since the function that automatically adjusts the engine speed is installed, there is almost no shift down shock. It seems that it became a considerably comfortable manual car.
If you choose Drive Select as a sports plus, the engine sound resonates naturally, and it shows powerful acceleration, speed growth and torque.